1. بابایی، سمیه؛ رضاخانی، سبمبن دخت (1396). اثربخشی واقعیت درمانی بر افزایش انگیزش تحصیلی و سازگاری اجتماعی دختران. مجله تحقیقات مدیریت آموزشی، 8(13)، 128-117.
2. پربرتاوشی، محبوبه؛ برجعلی، احمد؛ کیامنش، علیرضا (1397). نقش میانجی راهبردهای خودتنظیمی در رابطه بین اهمالکاری تحصیلی و عواطف مثبت و منفی در دانشآموزان دبیرستانی. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، 12(3)، 70-53.
3. پورعبدل، سعید؛ صبحی قرا ملکی، ناصر؛ عباسی، مسلم (1394). مقایسهی اهمالکاری تحصیلی و سرزندگی تحصیلی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. مجله ناتوانیهای یادگیری، 4(3)، 38-22.
4. جلیل زاده، حکیمه؛ زارعی، حیدر علی (1397). اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر انگیزش تحصیلی و اضطراب امتحان در دانشآموزان. نشریه آموزش و ارزشیابی، 11(42)، 36-13.
5. دهقانی زاده، محمدحسین؛ حسین چاری، مسعود (1391). سرزندگی تحصیلی و ادراک از الگوی ارتباطی خانواده؛ نقش واسطهای خودکارآمدی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 4(2)، 47-21.
6. سلیمانی، زهرا؛ غفاری، مجید؛ باعزت، فرشته (1397). اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر سرزندگی تحصیلی دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص. مجله ناتوانیهای یادگیری، 7(4)، 86-68.
7. شریفی، طیبه؛ فتحی پور، فاطمه (۱۳۹۵). اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر مسئولیتپذیری و خودکنترلی دانشآموزان دختر متوسطه دوم شهرستان فارسان، سومین کنفرانس جهانی روان-شناسی و علوم پرورشی، حقوق و علوم اجتماعی در آغاز هزاره سوم، شیراز، با همکاری مشترک موسسه آموزش عالی علامه خویی، دانشگاه زرقان-واحد پژوهش دانشپژوهان همایش آفرین.
8. شهبازیان خونیق، آرض؛ صمیمی، زبیر؛ حبیبی کلیبر، رامین (1397). تمایز دانشآموزان با سرزندگی تحصیلی بالا و پایین بر اساس خوشبینی تحصیلی و جهتگیری هدف. مجله اندیشههای نوین پرورشی، 14(1)، 267-247.
9. صفوی گردینی، عباس؛ بحرینیان، عبدالمجید؛ شهابی زاده، فاطمه (1394). اثربخشی معنا درمانی گروهی بر تابآوری و سرسختی روانشناختی دانشآموزان مقطع متوسطه ناحیه دو آموزشوپرورش شهرستان کرمان، دومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم رفتاری، تهران، موسسه اطلاعرسانی نارکیش.
10. طالبزاده نوبریان، محسن؛ ابوالقاسمی، محمود؛ عشورینژاد، فاطمه؛ موسوی، سید حسین (1390). بررسی روابط ساختاری خودپنداره، یادگیری خودتنظیمی و موفقیت تحصیلی دانشجویان. فصلنامه روشها و مدلهای روانشناختی، 1(4)، 72-59.
11. عبدی دهکردی، صفر؛ شریفی، طیبه؛ غضنفری، احمد؛ صولتی، کمال (1398). اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر باورهای غیرمنطقی، سرسختی روانشناختی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان با استعدادهای درخشان. فصلنامه کودکان استثنایی، 19(1)، 108-95.
12. عطاردی، م؛ و کارشکی، ح. (1392). نقش ابعاد کمالگرایی و جهتگیریهای هدف در پیشبینی خودتنظیمی دانشجویان. فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 14(2)، 108-100.
13. علاقه بند، علی (1395). جامعهشناسی آموزشوپرورش. تهران: ویرایش.
14. فیلی، ع. ر.، رفیعی بخش، ف؛ و ایزدی، ف. (۱۳۹۸). پیشبینی سرزندگی تحصیلی دانشآموزان بر اساس خودتنظیمی تحصیلی و مهارت اجتماعی، چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش، محمودآباد، آموزشوپرورش مازندران.
15. قریشی، م؛ و بهبودی، م. (1396). بررسی اثربخشی آموزش واقعیت درمانی گروهی بر تنظیم هیجان و افزایش خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دختر. مجله مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، 4(3)، 249-238.
16. کابینی مقدم، س.، انتصار فومنی، غ.، حجازی، م؛ و اسدزاده، ح. (1397). اثربخشی آموزش راهبرد یادگیری خودگردان در افزایش سرزندگی تحصیلی و وجدان تحصیلی دانشآموزان اهمالکار. فصلنامه روانشناسی پرورشی، 14(50)، 193-171.
17. کدیور، پروین (1380). بررسی سهم باورهای خودکارآمدی، خودگردانی و هوش در پیشرفت درسی دانشآموزان بهمنظور الگویی برای یادگیری بهینه. گزارش طرح پژوهشی پژوهشکده تعلیم و تربیت.
18. کیانی، احمدرضا؛ کریمیان پور، غفار (1398). نقش کیفیت زندگی در مدرسه و خودتنظیمی تحصیلی در پیشبینی سرزندگی تحصیلی دانشآموزان. مجله روانشناسی مدرسه، 8(1)، 191-173.
19. مسعودی، شاهد؛ مالداری، فاطمه (1395). بررسی اثربخشی واقعیت درمانی بر باورهای غیرمنطقی مادران دارای فرزنداستثنایی، چهارمین همایش ملی مشاوره و سلامت روان، قوچان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان.