1. آهی، قاسم. (1386). پایایی و اعتبار فرم کوتاه پرسشنامه طرحوارههای یانگ. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، 12 3، ص 5-20.
3. تجلی، فاطمه (1386). تأثیر ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده بر سلامت روان دانش آموزان دبیرستانی با واسطه هوش هیجانی. پایاننامه کارشناسی ارشد، بخش روانشناسی تربیتی، دانشگاه شیراز.
5. خدابخشی کولایی، آناهیتا؛ علیزاده، فاطمه؛ منصور، لادن؛ تقی پور، ابراهیم؛ فلسفی نژاد، محمدرضا (1393). «حمایت اجتماعی ادراکشده خانواده و دوستان و طرحوارههای ناسازگار اولیه در نوجوانان پسر و دختر بزهکار و غیر بزهکار». مجله سلامت مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت. سال 1(2): 129-120.
7. رزمجویی، رضا. خسروی، صدر اله. (۱۳۸۹). نقش الگوهای ارتباطی خانواده در سلامت عمومی (جسمی و روانشناختی) و پیشرفت تحصیلی فرزندان. اولین همایش کشوری دانشجویی عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران.
9. شهامت، فاطمه؛ ثابتی، علیرضا، رضوانی، سمانه (1389). بررسی رابطه سبکهای فرزند پروری و طرحوارههای ناسازگار اولیه. مطالعات تربیتی و روانشناسی، سال 11(2): 254-239.
11. کورش نیا، مریم (1385). تأثیر ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده بر سازگاری. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز.
13. ملک پور، مختار؛ زنگنه، ساره؛ آقا بابایی، سارا (1391). ویژگیهای روانسنجی فرم کوتاه پرسشنامه خشم نواکو در شهر اصفهان، پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری. 2: 8-1.