1. ابراهیمی، امرالله.، موسوی، سیدغفور. (1391). ویژگیهای روانسنجی مقیاس نگرشهای ناکارآمد در بیماران مبتلا به اختلالات خلقی، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 21(5): 28-20.
2. آقاجانی، نادر.، سنایی، خورشید.، بقایی، رحیم و خادم وطن، کمال. (1396). بررسی تأثیر بسته آموزشی- حمایتی خود مراقبتی بر اضطراب، افسردگی و استرس بیماران مبتلا به انفارکتوس میوکارد، مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 15(4): 291-281.
3. خوشنویس، الهه و ستاری، شیما. (۱۳۹۷). آموزش خود مراقبتی راهی جهت پیشگیری از سوء استفاده و آزار جنسی کودکان (سخنی با مادران، پدران، معلمان و مربیان عزیز)، تهران: انتشارات دانش.
4. سرمد، زهره.، بازرگان، عباس.، حجازی، الهه. (1392). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران: انتشارات آگاه.
5. سماواتی، تابان. (۱۳۹۷). اثربخشی آموزش خود مراقبتی (متمرکز بر تربیت جنسی) بر تنظیم هیجانی و طرحوارههای ناسازگار اولیه دختران نوجوان شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد تهران غرب.
6. شمس، شمسالدین.، مرادی، یاسر.، ذاکر، محمدرضا. (1396). بررسی اثربخشی آموزش خود مراقبتی بر سلامت جسمی و روانی در بیماران دیابتی نوع دو. مجله پرستاری و مامایی همدان، 25(2): 60-54.
7. لطفی کاشانی، فرح. (1387). تأثیر مشاوره گروهی مبتنی بر رویکرد رفتاری- شناختی در کاهش نگرشهای ناکارآمد، مجله اندیشه و رفتار، 2(8): 78-67.