1. آبرویی، مریم. (1388). بررسی عوامل پیشبینی کننده طلاق در زوجین شهر اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد مشاوره، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان.
2. افخمی، ایمانه؛ بهرامی، فاطمه؛ فاتحی زاده، مریم. (1386). بررسی رابطه میان میزان بخشودگی و تعارض زناشویی زوجین در استان یزد. فصلنامه خانواده پژوهی. سال سوم. شماره 9. 442-431.
3. امین الرعایا، رضوان؛ کاظمیان، سمیه؛ اسمعیلی، معصومه. (1395). پیشبینی تحمل پریشانی بر اساس مؤلفههای ارتباطی خانواده مبدأ در زنان مطلقه و غیر مطلقه، فصلنامه زن و جامعه، 7(4): 107-91.
4. بهمنی، محمود؛ فلاح چای، سید رضا؛ زارعی، اقبال. (1390). بررسی و مقایسه عدالت میان زوجین رضایتمند و دارای تعارض، فصلنامه مشاوره و رواندرمانی خانواده،3(1)، 98-382.
5. جعفری ندوشن، علی؛ زارع، حسن؛ حسینی هنزایی، اعظم؛ پور صالحی نویده، مرضیه. زینی مرضیه. (1394). بررسی و مقایسه سلامت روان و سازگاری و تنظیم هیجان شناختی زنان مطلقه با زنان عادی متأهل شهرستان یزد، فصلنامه زن و جامعه، 6(2): 16-1.
6. سید غلامی، فرزانه؛ جعفری، اصغر؛ قمری، محمد. (1392). اثربخشی مشاوره گروهی به شیوه شناختی- رفتاری در کاهش علائم حساسیت اضطرابی، زن و مطالعات خانواده، 5(19): 132-115.
7. عجم، علیاکبر؛ فرزان فر، جواد؛ شکوهی فرد، حسین. (1393). بررسی نقش شفقت خود در سلامت عمومی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد. نشریه آموزش پرستاری، 10(5): 16-9.
8. عزیزی علیرضا، میرزایی آزاده، شمس جمال. (1389). بررسی رابطه تحمل پریشانی و تنظیم هیجانی با میزان وابستگی دانشجویان به سیگار، مجله حکیم، 13(1)، 19-11.
9. عزیزی، علیرضا. (1389). اثربخشی رفتاردرمانی دیالکتیکی گروهی در پیشگیری از عود و بهبود تنظیم هیجانی و مهارتهای تحمل پریشانی افراد مبتلا به مواد مخدر، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
10. کرد، بهمن. (1395). پیشبینی بهزیستی ذهنی دانشجویان پرستاری بر اساس ذهن آگاهی و شفقت ورزی به خود. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی،16(34): 273-282.
11. موسوی، فرزانه. (1390). بررسی روابط حساسیت اضطرابی و پنج عامل بزرگ شخصیت با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی شهر شیراز. تهران، دانشگاه شهید بهشتی، پایاننامه کارشناسی ارشد.
12. یوسفی، فریده. (1385). بررسی رابطه راهبردهای شناختی هیجان با افسردگی و اضطراب در دانش آموزان مراکز راهنمایی استعدادهای درخشان، فصلنامه کودکان استثنایی، 6(4): 892-871.